Mám pro Vás hru! Psychologickou...

24. března 2009 v 19:47 | Mlle |  myšlenky slečny Lenky
Přišla jsem o veškerou jarní náladu, kterou jsem měla... asi jí byla zima. Nechce se mi nic psát, tak Vám jen opíšu jeden příběh. Příběh, se kterým jsem se seznámila na jednom školení o komunikaci a který mi připoměla Radka ve svém článku. Je to psychologická hra. Pozorně čtěte... na závěr položím otázku.


Abigail miluje Toma, který žije na druhé straně řeky. Povodeň zničila všechny mosty. Abigail se obrátí na převozníka Sindibáda a prosí jej, aby jí převezl na protější břeh, aby mohla obejmout svého Toma.
Sindibád souhlasí, dává si však podmínku, že se s ním musí Abigail nejprve pomilovat. Abigail žádá matku o radu. Té se však nechce vměšovat do osobních záležitostí své dcery.
Zmítaná pochybnostmi vyspí se Abigail se Sindibádem. Dostane se na druhou stranu řeky, běží za Tomem a vypráví mu vše, co se přihodilo. Tom je šokován a příkře jí vyhání zpět domů.
Když Abigail vyšla z Tomova domu, potká Johna, starého Tomova přítele. Vše mu vyprávi. John dá Tomovi facku, čemuž Abigail škodolibě přihlíží. Pak John a Abigail společně odcházejí.

Úkolem je seřadit osoby od té, se kterou nejvíce sympatizujete, k té, kterou nejvíce odsuzujete. Na tom školení jsme nejprve vytvářeli každý své vlastní pořadí a následně bylo úkolem domluvit se na pořadí v pracovní skupině. Má skupina čítající 3 osoby - konkrétně můj přítel, andělův šéf a já - byla diskriminována tím, že jako jediná byla smíšená... a já byla diskriminována tím, že mužů v mé skupině byla převaha... a domluvte se na něčem s chlapama! :)

Do ankety mohu dát pouze jedinou otázku, takže v anketě hlasujte o té nejhorší postavě a celé pořadí můžete uvést třeba v komentáři. Jsem zvědavá na Vaše názory.

Krásný večer!
 


Anketa

Nejnegativnější postava příběhu...

Abigail 24.4% (11)
Tom 6.7% (3)
Sindibád 51.1% (23)
matka 13.3% (6)
John 4.4% (2)

Komentáře

1 ScainQa ScainQa | Web | 24. března 2009 v 20:02 | Reagovat

tk já bych řekla že nejnegativnější postava je Sindibád pak matka, Abigail, Tom, John

2 Radka Radka | Web | 24. března 2009 v 21:05 | Reagovat

:-D já jsem ti to už popisovala u sebe, nebudu se opakovat:-)

Ty ten příběh ale vyprávíš trošku jíným stylem, než jsem ho slyšela na cvičení, takže na základě tvého povídání bych asi hodnotila jinak:-)

3 corly corly | 24. března 2009 v 21:06 | Reagovat

Leňušo...no to je teda hra!!!!.-))))

A schválně,jak jsi hlasovala ty???

Tak já zapřemýšlím....

1.matka

2.sindibád

3.john

4.tom

5.aby

:-)

4 Radka Radka | Web | 24. března 2009 v 21:09 | Reagovat

Corly: To máš psané od nejlepšího po nejhoršího?:-) Jestli jo, tak ses naprosto trefila do mého pořadí:-)

5 Mlle Mlle | Web | 24. března 2009 v 21:17 | Reagovat

Ráďo, já ho nevyprávím... já ho jen opsala :)

A pro Corly opisuju i mé odpovědi. Corlinko, podobně to mám! Od nejhoršího k nejlepšímu: matka - Sindibád - Tom - Abigail - John :)

6 Radka Radka | Web | 24. března 2009 v 21:23 | Reagovat

:-) My sme to měli hrozně dlouhé to vyprávění, se spoustou maličkostí, a tak... A právě ty maličkosti hrozně ovlivňujou:-)

7 Mlle Mlle | Web | 24. března 2009 v 21:29 | Reagovat

:) Náš příběh byl takhle stručný, ale rozhodně o to delší byla následná diskuze! :D

8 Radka Radka | Web | 24. března 2009 v 21:44 | Reagovat

:-D Ono by možná bylo zajímavé, kdyby skupinu tvořil stejný počet můžu i žen a ještě různé věkové kategorie, z psychologického hlediska by bylo zajímavé sledovat, jak se liší priority podle věku a pohlaví...

9 Mlle Mlle | Web | 24. března 2009 v 22:10 | Reagovat

Ráďo, hodnocení toho příběhu je vždy velmi subjektivní. Co jsem měla možnost vidět na školení, tak nebyly rozdíly mezi mužem a ženou, ale mezi každým člověk! Je to trochu na hlavu postavený příběh... ale vede člověka k tomu se zamyslet :)

Teď jsem hlasovala i já a přidala ten hlas matce, stejně jako na školení. Matka vede! Tehdy z celé skupiny asi 10 osob jsme jako nejhorší volili matku jen já a přítel. Ostatními a i psycholožkou nám bylo vysvětlováno, že matka nemohla Abigail nijak radit, protože pak by se příliš vměšovala do jejích osobní záležitostí a tím brala za dceru odpovědnost a měla by černého Petra... není žádná správná odpověď v této hře, ale psycholožka tvrdí, že matka je neutrální osoba.

10 Radka Radka | Web | 24. března 2009 v 22:12 | Reagovat

Mi taky přišlo, že ta matka jedná správně. Když to tak vezmeš... Půjdeš si pro radu za maminkou? To je takové přehození odpovědnosti za své rozhodnutí na někoho jiného...

Ale tak jak řekla psycholožka - není odpověď správná.

11 Lenka Lenka | 24. března 2009 v 22:16 | Reagovat

Kdyby to ta dívka svému příteli neřekla, mohli být šťastní všichni. Z toho vyplývá "zatloukat, zatloukat, zatloukat!" :o)))

12 Mlle Mlle | Web | 24. března 2009 v 22:20 | Reagovat

Za svojí matkou bych nešla! Ale v tom příběhu jí chápu jako někoho, od koho si Abi žádala pomoc a i tu pomoc čekala. A tady v tom vyprávění mi to přišlo tak, jako že jí matka skoro odbyla! Možná, kdyby to bylo formulované jinak, tak by to jinak i vyznělo.

13 Radka Radka | Web | 24. března 2009 v 22:27 | Reagovat

My jsme v našem příběhu měli "společného přítele Josefa", který jí řekl, že to je jejich vztah, že si ho musí vyřešit oni dva...

Ale když to tak vezmu kolem a kolem, souhlasím s Lenčiným návrhem - kdyby to Aby neřekla příteli, mohlo to být v pohodě. Upřímně. Jak by reagoval kdokoliv z vás, kdyby mu partner řekl o své nevěře?

A když už jsme u té nevěry, dneska na Idnesu byl zajímavý článek, něco jako "Jak se chovat, je-li vám partner jednorázově nevěrný". Přesný název si nepamatuju a je mi zdechlo ho hledat... Byla to taková zkrácená příručka, jak se chovat, chceme-li partnerovi nevěru odpustit. Možná by si ji Abigailin přítel měl přečíst:-D

14 Eva* Eva* | Web | 25. března 2009 v 8:38 | Reagovat

Já nevím, je to pro mne moc složité, protože když si představím, že by za mnou přišla Beebie a já jí řekla svůj názor na věc, tak by mne stejně neposlechla a udělala si to tak, jak by chtěla ona. Takže matku tady zase až tak negativně nevidím..

Takže nejnegativněji mi vychází převozník Sindibád a mezi ostatními až tak velký rozdíl nevidím. Chápu Abi, že se chtěla s milým vidět a proto udělala to, co udělala,  chápu Toma, že ho to, co mu řekla Abi dostalo a chápu i Johna, že se  zastal Abi...Jen nechápu Abi, že se škodolibě za Tomem ohlédla..

15 renuška renuška | 25. března 2009 v 12:39 | Reagovat

Tak také hlasuju pro matku. Jejím negativním přístupem. Prože Aby před rozhodnutím zkoušela najít variantu, jak se Sindibádovi a jeho "naturáliím" vyhnout. Matka ji neporadila ani nepodpořila, takže Aby jednala tak, jak jí velelo srdce a láska, i s tím, že bude nevěrná. A její upřímnost ji dohnala z zášti, když se dívala s Johnem na smutek a bolest Toma. Toma neviním, prožil si šok a v šoku člověk jedná zkratkovitě. Sind. byl chytrý obchodník, využil cizí lásky ve svůj prospěch, takže tady ta vina je sice na místě, ale ne nijak zásadní. John není svatý, měl Tomovi domluvit a Aby nechat odejít samotnou. Tím, že šli spolu, podpořili Tomovu zlost a to zbytečně. Docela hodně by mě zajímalo rozluštění.

PS: řešit takové případy s chlapama opravdu nejde, to je tutovka tutová. Však jich mám kolem sebe haldy:-DD.

16 Zuzka Zuzka | Web | 25. března 2009 v 12:41 | Reagovat

moje pořadí je matka John Sindibád Abigeil Tom. Tom mi přijde jako nejhorší, protože se na ní vykváknul a přitom vlastně ona se kvůli němu "obětovala"

17 Lucka Lucka | Web | 25. března 2009 v 12:43 | Reagovat

Sind., John, Tom, Abigail, matka

Sindibád je jasný, vypočítavý hajzlík.

John taky, využil situace a kámoše podrazil

Tom je žárlivec, který nevěřil, že Abigail je jen tupá, nic víc.

Abigail je absolutně jednoduchá až prostoduchá. Je přece takových možností. Pokud se jí nechtělo stavět loď, mohla počkat nebo vzkázat Tomovi. Má tam kámoše Johna, mohli chlapi postavit loď nebo most sami. Nebo moh převozník prostě přivézt Toma.

Matka je mimo děj. Za nic nemůže, asi taky nečekala, že má tak blbou dceru.

18 Lucka Lucka | Web | 25. března 2009 v 12:45 | Reagovat

Teď si jdu teprve přečíst komentáře, aby mě neovlivnily....

19 Radka Radka | Web | 25. března 2009 v 15:57 | Reagovat

:-) Zajímavé komentáře. Baví mě hlavně Lucčiny názory, stotožňuju se s jejím tvrzením,že Aby byla vlastně prostoduchá, a místo toho, aby smlouvala, nebo hledala jiné alternativy, prostě udělala to první... :-) Co člověk, to názor!

20 Mlle Mlle | Web | 25. března 2009 v 18:03 | Reagovat

Souhlasím, Radko, Lucka to zhodnotila moc dobře! :) Ale i všechny ostatní mají svůj názor, protože je k němu cosi vnitřně vede. Ani jeden z protagonistů nezůstal bez poskvrnky a podle toho jaké sami mamé priority, soudíme i ty ostatní...

Má omluva pro Abigail je taková, že Toma prostě milovala a udělala by cokoliv pro to, být s ním! A stojím si i za tím, že Sindibád byl parchant a zneužil situace!

21 renuška renuška | Web | 25. března 2009 v 18:03 | Reagovat

Taky jsem si zpětně prošla komentáře a zase mi nedá než Aby bránit, protože ona jednala pod vlivem lásky a tak moc chtěla Toma vidět, že byla ochotna jít až za hranice slušného chování.

Celkově si myslím, že lidi hodně hodnotí podle toho, jak sami žijí a jak sami by v roli Aby postupovali. Podotýkám, nejsem tupá ani prostoduchá, ale pro lásku bych asi opravdu byla ochotna lámat skály. A o to víc by mě bolelo, kdybych nebyla v závěru pochopena. Zdaleka to není tak jednoduchý téma, jak se zdá.

22 renuška renuška | Web | 25. března 2009 v 18:04 | Reagovat

PS: Anděl mě včera docela zklamal. Myslela jsem si aspoň na hubičku, ale nedá, lakomec jeden. Ale naopak mě potěšil, když mě hlídal před očima cizích mužů, kteří by se mě čistě teoreticky mohli dobírat a on se už předem bál možných problémů. Prostě se mi občas nedaří ho chápat. A naopak.

23 Mlle Mlle | Web | 25. března 2009 v 18:05 | Reagovat

Renuško máme to hodně podobně! Jak v příběhu tak i s těmi životními prioritami! :)

24 Mlle Mlle | Web | 25. března 2009 v 18:06 | Reagovat

Andělé jsou občas k nepochopení! :(

25 renuška renuška | Web | 25. března 2009 v 18:06 | Reagovat

Až mě ta časová i názorová shoda překvapila. Hezký podvečer, Leni.

26 Radka Radka | Web | 25. března 2009 v 18:12 | Reagovat

Renuška: Rozumím tvému zdůvodnění, i tvému obhajování Abigail, je to určitě pravda, že v tom našem hypotetickém příběhu jednala z nefalšované a určitě velmi silné lásky. Já na tom nejsem jinak, když někoho opravdu moc miluju, udělám opravdu vše, co jde. Někdy se mi ale zdá rozumnější počkat jak se vyvine situace... :-)

Nejvíc se mi na téhle hře líbí to, že vlastně všichni mají pravdu:-) A že se z toho člověk může dost naučit, od těch ostatních, pochopit, jak se ostatní dívají na svět, jaké mají hodnoty, a podle toho se zamyslet sám nad sebou, jestli zrovna to, co říká a dělá je správné:-)

:-D A uplně uplně nejlepší na téhle hře je, když si představím, že ji řešily už spousty lidí, a vždycky se najde nějaký nový skvělý argument, proč je ten a ten nejhorší či nejlepší:-)

27 Mlle Mlle | Web | 25. března 2009 v 19:55 | Reagovat

Na tom zmiňovaném školení to byla jedna z nejlepších her! Jeden z kolegů přišel s hláškou, že "Johny je borec!" a ještě pár týdne jsme se všichni smáli jen někdo řekl toto zaklínadlo... jen už si nevzpomínám, proč ten Johny byl nazván borce :D

28 Zabky-svet Zabky-svet | Web | 25. března 2009 v 21:19 | Reagovat

Každej má vroubek *smich* Souhlasím s Luckou *palec*

29 jana jana | Web | 25. března 2009 v 23:14 | Reagovat

Takžepodle mě:Nejhorší je Sindibád,neměl chtít,že jo,nejhloupější je Abi,neměla mu dát,Tomovi se nedivim,zkusme se postavit na jeho místo,John už na tom jen vydělal a je to už jiná kapitola vztahu,no a matka s prominutim měla dát dcerušce radu,děvče,nedávej Sindibádovi a když už jsi to udělala,Tak dostaneš na zadek,ale to jen v tom případě,že je dceruška ještě nezletilá.Pokud je dceruška dospělá,tak maminka už nemá přeci právo říkat nic.Nicméně její pozice je nezáviděníhodná,protože at poradí cokoliv,tak když to nevyjde,tak za to pak může ona,a to si ani neškrtla a neodešla s žádným Johnem,aby se mohla alespoň nějak odškodnit.Co vy na to,děvčata?:-))))))

30 jana jana | Web | 25. března 2009 v 23:33 | Reagovat

Jo a ještě něco,z toho plyne jedno poučení:Děvčata,počkejme,at se za náma vydá Tom sám,je to přeci chlap,tak at se snaží, a když už to nevydržíme a nemáme jinou možnost se dostat tam,kam chceme,jen za pomoci Sindibáda,tak si to pak nechme pro sebe.Buďme chytré!:-))

31 Mlle Mlle | Web | 26. března 2009 v 8:40 | Reagovat

Jani, taky moc hezké vysvětlení! Podle mě Abigail nebyla hloupá, jen prostě byla schopná udělat cokoliv, aby se mohla s Tomem obejmout. Nemusela mu to říkat, ale na druhou stranu jí chápu, protože já bych takovou skutečnost mému muži také nedokázala zamlčet...

Jistě bychom se každá nezachovala jako Abi, byl to jen smyšlený příběh, v reálu by záleželo na tom, jak moc přitažlivý by Sindibád byl! :D :D :D

32 jana jana | Web | 26. března 2009 v 9:16 | Reagovat

Mlle,dr.Plzák radí,že když už se stane něco takovýho,...zapírat,zapírat,zapírat.A já mu dávám vyjímečně za pravdu,vždyť je to v zájmu zachování hezkýho vztahu.V opačném případě to nikomu nic dobrýho nepřinese.-)

33 Lucka Lucka | Web | 26. března 2009 v 15:46 | Reagovat

Já se ještě připojím k Janě, mluví mi z duše. Přece muselo být Abigail jasné, že když  tohle udělá "pro lásku", tak jí tím pohřbí. A ještě to pak oznámí hned mezi dveřma. Tomu se říká šlápnout do...Svatá prostoto!

A jestli byl ten Sindibád nějaký hnusák, tak to už neříkám vůbec nic...!

34 Mlle Mlle | Web | 26. března 2009 v 16:35 | Reagovat

Asi jste holky zkušenější! Já se stále řadím mezi ty naivky, pro které je láska a romantika prioritou. Ale souhlasím s Vámi, že úplně rozumně se Abi nechovala. Co se Abigail týká, tak úplně nejvím mi na ní v tomhle příběhu vadí to, jak se škokolibě dívala, když John uhodil Toma... :(

35 jana jana | Web | 26. března 2009 v 17:21 | Reagovat

Ono to tak ve skutečnosti asi není,já myslím,že by john uhodil spíš Sindibáda,Tom ne,protože by byl nasr...j,tak by se na to vykašlal.V každym případě z toho vylučuju maminku,protože slečna se musí naučit sama létat,a když udělá hloupost,což se může stát,(je přece zamilovaná) tak se musí naučit mlčet.Jo a ještě si musí dát pozor a vybrat si takovýho Sindibáda,který bude mít ve vlastním zájmu,aby to nerozkecal sám:-))))

36 Mlle Mlle | Web | 26. března 2009 v 18:02 | Reagovat

Takže závěr je, že Sindibád musí stát za hřích a musí mít naší důvěru... :))) Potom klidně můžeme plout za Tomem! :D

37 jana jana | Web | 26. března 2009 v 20:54 | Reagovat

-:-))))))

38 jana jana | Web | 26. března 2009 v 21:36 | Reagovat

Mlle,já to ted vemu vážně:

matka by mohla něco dceři poradit,ale nesmí se zlobit,když jí dcera neposlechne.

Dcera se zas nemá zlobit na matku,když jí neporadí,neměla by se ani zlobit,když jí poradí a pak to nedopadne dobře.

Sindibád by neměl zneužívat situace,ale odpovědnost nese i dívka,když jeho nabídku přijme,at už je její motiv jakýkoliv.Onvlastně zneužil jí,ale ona jeho taky.Pak když se rozhodla to Tomovi říct,musí být připravena na to,že to Tom nepříjme a že mu i navíc ublíží.Tom má taky na vybranou,bud to překousne,nebo ne.john mohl podpořit kamaráda,mohl ale i využít toho,že se mu líbí dívka kamaráda.Tím chci říct,že neexistuje ani dobře,ani špatně,je to o tom,jak se kdo zachová,co dokáže udělat,co odpustit,a jak co kdo umí nebo neumí tolerovat.je to o vztazích a nic není špatně ani dobře,každý má své pocity a postoje,podle kterých jedná.Tedy alespoň si to tak myslím,ale každý si může myslet vždy to své.:-)

39 Mlle Mlle | Web | 27. března 2009 v 19:51 | Reagovat

Moc hezké shrnutí, Jani!!! Stoprocentně souhlasím s Tvou myšlenkou, že neexistuje ani špatně ani dobře, ale je na každém z nás, jak se k tomu postaví.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama